Чанита Ангелова - старши учител по БЕЛ Паисиева награда 2021 |
Никога не знам откъде да започна, когато трябва да пиша и говоря за г-жа Чанита Ангелова, и вероятно, винаги ще съм пристрастна, защото с нея работим рамо до рамо, ръка за ръка по много творчески задачи и проекти. И винаги е удоволствие, защото една друга си довършваме изреченията, доразвиваме идеята оттам, където другата е спряла, и работата ни заедно е взаимен обмен на енергия и слово, танц, роден от перфектна координация.
Учител по роден език
Като свой професионален
дълг г-жа Чанита Ангелова иска да мобилизира, да амбицира, да ентусиазира
децата. Според нея това е тайната да се роди у тях желание да „четат между
редовете”, да виждат далече, да откриват светове, да мислят критично, да
мечтаят широко, да представят другата гледна точка, да бъдат интелигентно
различни, да носят силата на знаещите хора.
Тя е привърженик на традиционната
методика в клас – заинтригуващ и компетентен разказ за фактите (езикови или литературни),
подробен и добре организиран план за казаното, мисловни схеми, обобщаващи
таблици , спайдърграми, илюстриращи графики. Стъпвайки на тази здрава основа от
знания, в извънкласните занятия тя може да „покани” модерността за реализиране
на арт идеи, свързани с творческо писане, редакторска и сценаристка дейност. Формулата
е простичка: традиция в класната дейност - модерност в клубната. Така г-жа
Чанита Ангелова реализира и своето верую, превърнало се във философия на
професионалния ѝ път : „ ...по – тесен специалист, с колкото може по – широк
хоризонт.” („Великият Гетсби” – Ф.С.Фицджералд).
Корени и криле
„Две от най-важните неща,
които можем да дадем на децата си, са корени и криле”. Корени – за да растат
силни, устоявайки житейските бури, и криле – за да имат смелостта да полетят и
осъществят мечтите си.
Тя приема тази мисъл на
великия
писател и журналист Ходинг Картър като своя мисия и се старае да окрили всяка
ученическа идея, да вдъхва увереност, че щом учениците са се потрудили сега, непременно ще се радват на
успех утре.
Няма коментари:
Публикуване на коментар