петък, 7 октомври 2016 г.

ЗА КНИГАТА



            Когато Бог е дал на Мойсей десетте заповеди, дал му ги е написани, а не му ги е прошепнал на ухото.
Ръка, която държи книга, е ръка благословена. Тя носи добро и за себе си, и за другите. От нея се започва съвършенството на живота.
Който е измислил писмото, той е бил най- великият преобразовател на земята, защото е поставил граница между людете и животните.
Отнемете от окатия книгата, той ще ослепее; дайте я на слепеца, той ще прогледа. Безкнижният човек прилича на изоставена нива: в нея само бурени и тръни могат да виреят.
Къща без библиотека, е аптека без лекарства.
Най-добрите прозорци към света на човещината са книгите.
 Дете, което чете книга, прилича на пчелица сред дъхави, благоуханни цветя. Родител, който не внася книга, изхвърля с лопата злато от къщата си.
Вечният живот е в духа; вечният дух – в книгата.
                                                                                  Стилиаян Чилингиров

СКРИТ ОТГОВОР
Децата ме обичат и почитат,
Едничка аз съм най-добър другар.
Те търсят ме, навред за мене питат,
Със мен растат и сиромах, и цар.
Където съм – там има радост много!
Аз водя към човека и към Бога!

Като могъща милостива фея
Навсякъде разнасям добрини,
И моите слова кат слънце греят –
Гальовно пръскат щедри светлини;
Аз хората подкрепям и издигам!
               Коя съм аз?
                                                      Змей Горянин


НАЦИОНАЛНА СЕДМИЦА НА ЧЕТЕНЕТО
От 10.10 до 14.10 2016г.

Произведенията са от сп.”Детска книга” – 1933г. Броят е посветен на българската книга, която е издигната в култ от такива писатели като Стилиян Чилингиров, Змей Горянин, Веса Паспалеева и Асен Разцветников.

ГАТАНКА
Бяла, бяла лехица
с черна, черна пшеница,
жънеме я с очи,
мелиме я с главите –
и със гостба богата
храниме си душата.
Що е то? 

КНИЖЧИЦЕ ЛЕ ЗЛАТНА



Книжчице ле златна,

чуден дар небесен,

в тебе е отразена

родната ни песен.



В твоите страници –

рудници богати –

черпим ний поука,

приказки благати.



Книжчице ле златна,

чуден дар от Бога,

дорде остарея,

аз без теб не мога!



                  Веса Паспалеева 
                                                                 Клуб”Журналист”

Няма коментари:

Публикуване на коментар